Lifeisanadventure

Avontuurlijk platform met laatste trends

Corona sportsessie

Je kent wel, je wilt weer lekker gaan fitnessen of weer even de ervaring voelen van een heftige wedstrijd. Hoewel dat sommige dingen nog te doen zijn met wat aanpassingen wordt het ons met de Corona maatregelen wel lastiger gemaakt de laatste tijd. Ondanks dat ik het moeilijk vind dat ik vaker in het weekend stil zit en dat mijn Nike zaalschoenen vast en zeker al wat stof hebben gepakt is het wel belangrijk dat we ons zoveel mogelijk houden aan het advies van de overheid. Vandaar dat ik een paar oefeningen heb opgeschreven die je alsnog een gevoel geven dat je jezelf even helemaal kan uitleven. 

Opdrachten voor de romp en buikspieren

De eerste opdracht is een simpele opdracht maar eentje die zeker goed is om te doen namelijk: De Plank, hierbij ga op je buik liggen en steun je met het bovenlichaam op je onderarmen en tenen. Span daarna je bil- en buikspieren aan en probeer je heupen een stuk omhoog te tillen. Zorg dat je lichaam een rechte vorm aanhoudt van je schouders tot je hielen. Houd dit een halve of een hele minuut vol en probeer dit steeds langer vol te houden, daag jezelf uit!

Als tweede hebben we sit-ups of ook wel crunches genoemd, Hierbij ga je op de rug liggen en buig je je knieën met je hakken op de grond. Plaats je vingers achter je oren en til je hoofd op van de grond. Als dit allemaal lukt dan span je uw buikspieren aan en kom je omhoog. Een goede tip! blijf kijken naar het plafond om volledige focus te behouden. Ga daarna weer terug naar de startpositie en herhaal de oefening meerdere keren. Probeer tijdens de oefening je rug zoveel mogelijk tegen de grond aan te houden.

Opdrachten voor de benen.

Deze opdracht zou iedereen thuis kunnen doen zolang je maar een muur hebt, dus ik ga er vanuit dat dat wel goed komt. Bij deze opdracht ga je met je rug tegen een muur aan zitten en moet je hierbij je benen hebben gebogen in een hoek van 90 graden daarnaast probeer je je rug zoveel mogelijk recht te houden tegen de muur. Houd dit een halve of hele minuut vast en probeer jezelf hier mee uit te dagen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *