Lifeisanadventure

Lifeisanadventure

Manieren om niet zo onhandig te zijn

Heb je het gevoel dat je nogal vatbaar bent voor ongelukken? Lees dit artikel hoe je het kan voorkomen.

Je stoot een glas wijn om. Je tuimelt om een legging aan te trekken. Je struikelt de trap op. Je loopt tegen een paal aan en laat je nieuwe Samsung vallen. Een retourtje naar een Samsung reparatie Den Haag maakt het er ook niet beter op. Klinkt het bekend? Je hebt waarschijnlijk een onhandige streak. Hi Jennifer Lawrence, we kunnen onze handen schudden! Maar het goede nieuws is, is dat je je niet hoeft neer te leggen bij een leven vol blauwe plekken en vlekken.

Onhandigheid hangt samen met een paar verschillende factoren, waaronder je reactietijd, verwerkingssnelheid en concentratieniveau. Als het leven die functies in de weg staat – denk aan te weinig slaap en te veel stress, om te beginnen – kan het je letterlijk én figuurlijk uit balans brengen.

Gelukkig zijn er stappen die je kunt nemen om jezelf minder vatbaar te maken voor ongelukken. Er is namelijk genoeg bewijs binnen de psychologie, neurowetenschappen en biomechanica om te weten dat mensen zeker veranderingen kunnen aanbrengen en ongelukken kunnen voorkomen, voordat ze gebeuren. Dus geen retourtje voor jouw iPhone naar een iPhone reparatie Den Haag. Het zou wat zijn als je dit niet kan voorkomen. Hierbij een aantal manieren.

Weet wanneer je een adempauze moet nemen

Een beetje stress kan een goede zaak zijn. Het helpt je bij het concentreren en focussen, en het vergroot je situationeel bewustzijn. Maar overmatige hoeveelheden stress kunnen jouw verwerking vertragen en zelfs jouw perifere zicht beïnvloeden. Je weet dan niet waar je moet zoeken of waar je aandacht aan moet besteden. Dat kan onveilig zijn. Probeer jezelf zo rustig en kalm mogelijk te maken. Het is niet nodig en wanneer jij jezelf wat kalmer en rustiger kan opstellen, kun jij jouw ongelukjes beter voorkomen.

Build your core

Verschillende onderzoeken met collegiale atleten hebben aangetoond dat het hebben van minder core controle het risico op verrekkingen en verstuikingen van de onderste ledematen kan vergroten. Daarom is het heel belangrijk om wat vaker je core te trainen om dit te voorkomen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *